31 maart 2018

Blessure

Er is blijkbaar wat extra verduidelijking nodig want het generale consensus blijkt te zijn dat ik een duikende, overdrijver ben na het paascup debakel. Ik vind het bijzonder vervelend om hier op terug te moeten komen want gedane zaken nemen geen keer en het boeide me eigenlijk ook al niet meer zoveel. Maar het gaat er wat over vind ik. 


Mijn aandoening heet in wetenschappelijke termen "botoedeem" oftewel vochtinfiltratie binnen het bot of gewricht en ontstaat na verdraaiing of trauma van dit laatste.

https://gezondr.nl/botoedeem-gewrichtsoedeem-vocht-botten-en-gewrichten/

Ik heb het ook al eens eerder gehad een aantal jaar geleden toen mijn enkel verdraaide na uitschuiven over de bal. Bij vorig duel tijdens de paascup speelde Johan de bal maar zat ook tegelijk mijn enkel en been vast tussen dat van Nico & van hem, mijn eigen momentum draagde mij voort en veroorzaakte een verdraaiing van mijn enkel waardoor het onderbeen meedraaide en door de frictie een trauma opliep. 

Uit vorige ervaring duurde dit enkele maanden voor er sprake was van vermindering van gevoelsmatige pijn bij het schokken van het gewricht tijdens loopacties.

Bij deze hoeven jullie dus niet meer te rekenen op mijn aanwezigheid in de nabije toekomst.

Michaël zei

Guido, veel sterkte bij je revalidatie!
Ik heb de spelfaze niet gezien want Johan stond voor jou en de bal.
De nare geruchten kwamen dus zeker niet van mij.