26 juli 2014

Kernspelers selectie 2014 - 2015

Conform het huisregelement, kondigt het bestuur de jaarlijkse selectie aan van kernspelers seizoen 2014-2015:

16 - Johan C
01 - Bruno DV
02 - Willy M
09 - Pascal M
10 - Wannes VH
36 - Nico V
12 - Erwin V
23 - Koen V

Bestuurslid Tim (knie problemen), Michaël en Davy (vrijwillige opzeg), zijn er dit jaar niet meer bij als kernspeler. Het bestuur werkt achter de schermen wel aan een update van het huisreglement, die de kernspelers een aantal voordelen zal toekennen, en ook de toetreding tot de spelerskern tijdens het seizoen mogelijk zal maken. Na publicatie van het reglement, kan de selectie herzien worden.

Michaël zei

Willy had ook zijn ontslag gegeven als kernspeler.
Zo niet,, moet hij nog circa 15 achterstallige beurten betalen;).


Michaël zei

Ik heb niets tegen strenge regels, maar dan moeten ze gelijk worden toegepast voor iedereen.
En dat is blijkbaar een probleem.


Bruno zei

We streven er altijd naar iedereen gelijk te behandelen. Artikel 2.4 werd niet toegepast sinds 20 september 2013, m.a.w. niemand verloor speelbeurten door laattijdig aan te melden. Immers, het doel van de regel is discipline, niet de strafmaat.


Michaël zei

1. Vanwaar de arbitraire datum 20 september
2. Als de regel niet wordt toegepast, waarom staat hij dan in het reglement


Bruno zei

1. 20 september 2013 refereert naar matchdatum, willekeurig en zonder verdere betekenis.
2. De regel heeft de nodige discipline aan de dag gelegd die ontbrak bij aanvang van het seizoen.

Tenslotte zal deze regel onverminderd blijven bestaan en kan nog steeds toegepast worden, echter we zijn van oordeel dat de onbalans die hij teweegbrengt moet worden geneutraliseerd met een bijkomend voordeel voor kernspelers.


Michaël zei

Dat heet dus willekeur...
"kan nog steeds worden toegepast. .."
"Matchdatum, willekeurig..."


Bruno zei

Misschien moeten we het bestuur onderwerpen aan het model van Montesquieu (wetgevende en uitvoerende macht scheiden)? Zou de 'collectieve gratie' dan minder willekeurig geweest zijn? ...


Davy Develer zei

Bruno, wat bedoeld ge met vrijwillige opzeg?


Davy Develer zei

En is het normaal dat ik mijn naam niet meer zie staan in de spelerslijst?


Michaël zei

Ik heb enkel mijn opzeg gegeven voor vorig seizoen. Ik dacht dat de regel was, dat je regelmatig moest aanwezig zijn om kernspeler te zijn. In geval van Erwin en Davy (beide geblesseerd) kan ik aannemen dat de regel met enige mildheid wordt toegepast. Ik denk wel dat ik voldoende aanwezig was (25 wedstrijden) om aanspraak te maken op het statuut van kernspeler.

Bij deze stel ik ook een nieuwe regel voor die het systeem van credits veel spannender zal maken: in plaats van 1 speelbeurt in te leveren bij niet tijdig aanmelden, levert de overtreder 2 credits in....
Dat Nico daar nog niet op gekomen is.
Hij zat weer met zijn gedachten in de wolken.... van de Mont Ventoux.


Bruno zei

Dat is inderdaad een logische stap. Te bespreken op vrijdag (ik zal er wellicht niet bij zijn).


Bruno zei

Ik stel voor dat Michael ;) een afdruk van het huisreglement meeneemt en de voorstellen erin noteert op basis van de bespreking nu vrijdag.


Koen zei

welke voordelen voor kernspelers bedoel je dan Bruno ? vind het jammer dat ik 2 credits kwijt ben terwijl ik met An voor een (tot vrijdagmiddag zelfs) onvoorziene spoedoperatie in de kliniek was; Ik weet wel dat het zo in het reglement staat, maar bon.... misschien ben ik dan beter geen kernspeler meer...


Bruno zei

Hey Koen, geen onderscheid kernspelers of overige spelers wat dat betreft. Overmacht is niet gedefinëerd in ons reglement, en in zo'n geval komt het inderdaad niet fair over. Zie PM


Willy zei

Ik heb een wrang gevoel bij het lezen van de vele reacties. Er zijn een aantal reglementen nodig maar ik zou niet overdrijven anders riskeren we de hele boel op te blazen.....


Erwin zei

Hallo,

ik leef nog, maar tot en met nieuwjaar kom ik zeker niet voetballen. Daarna zie ik nog...conditie en rug moeten eerst in orde geraken. Dus misschien mij ook best schrappen als kernspeler.

Tot binnenkort.